Forum Witamy na forum Klanu Theend Strona Główna


FAQ Szukaj Użytkownicy Profil

 RejestracjaRejestracja   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
Poradnik - PunkBuster

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Witamy na forum Klanu Theend Strona Główna -> W:ET - Configs, Commands & PB
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Klama


Administrator
Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Sob 10:01, 29 Lip 2006    Temat postu: Poradnik - PunkBuster

Poradnik


Po co komu taki poradnik?
Po to żeby każdy miał świadomość, że bardzo rzadko w ramach PunkBuster'a dzieje się coś bez przyczyny, odbywa się bez komunikatów. W "większej większości", tudzież w 98% przypadków jesteśmy w stanie zebrać potrzebne informacje do rozwiązania problemu. napiszę tutaj gdzie tych informacji szukać, jak je intepretować, jak rozwiązywać różne problemy.

Co to jest PunkBuster?
PB jest Mechanicznych Stróżem Porządku. pomaga on ludziom rozwiązywać problemy z ludźmi, którzy mają problemy ze sobą a tak na poważnie - na pewno każdy z was słyszał co to czity, niektórzy z was nawet próbowali stać się mastahami w ciągu godziny - PB pilnuje cziterów, monitoruje kompy i ustawienia gry ludzi, loguje zdarzenia do plików, wykonuje całą brudną robotę, z którą człowiek nie zawsze by sobie poradził.

Jak przeinstalować PB?
Zwykle wystarczy odpalić PBWEB.EXE, który powinien samodzielnie wykryć i nadpisać uszkodzone pliki. Jeżeli jenak to nie pomaga proponuję ściągnąć pliki ręcznie. Wszystko co niezbędne znajduje się na tej stronie.

Server disconnected from unknown reason...
Topiców tego typu przewinęło się przez forum naprawdę wiele, a każdy z nich bardzo szybko stawał się gorącą dyskusją. Błędnie podchodząc do problemu bardzo często szukaliście odpowiedzi tam gdzie ich nie było lub wogóle nie zamierzaliście ich szukać :C

Zacznijmy od tego, że PB i ET to dwie różne rzeczy. Mechaniczny Stróż Porządku nie jest integralną częścią ET, w dodatku współpracuje z grą tylko na pewnych ściśle określonych/ograniczonych płaszczyznach. Nigdy, ale to nigdy (chcociaż być może w przyszłości - ale i w to wątpie) po samoczynnym rozłączeniu z serwerem nie pojawi wam się w okienku dialogowym ogólny bądź szczegółowy opis przyczyny - w oknie, w którym bardzo często widzicie komunikaty typu: server disconnected from unknown reason, you've been kicked and ..., itd. Tak jak mówiłem, PB i ET to dwie różne i niezależne platformy - te okna dialogowe informują jedynie o tym co dzieje się w samej grze.

Gdzie szukać jakich kolwiek wskazówek, informacji, odpowiedzi?
W konsoli. to właśnie za jej pomocą zewnętrzne programy (jak np. PB) komunikują się z nami czy grą. ową konsolę można otworzyć na trzy (znane mi) sposoby.
- naciskając klawisz ~ (średnia konsola)
- naciskając CTRL + ~ (mała konsola)
- naciskając ALT + ~ (duża konsola)

konsole można przewijać za pomocą klawiszy PAGE_UP (do góry), PAGE_DOWN (w dół), bądź za pomocą scrolla myszki. W przypadku kiedy wbiliśmy na serwer, który nas po chwili wywalił "nie informując" wcześniej za pośrednictwem konsoli lub "echa" o tym, co jest przyczyną najlepiej jest uczynić następujące kroki.
- otworzyć konsole kombinacją klawiszy ALT + ~
- przwijać ją powoli w góre
- szukać informacji od PB poprzedzonych tagiem PB (przyczyny wymieniam i definiuje niżej)
- zintepretować komunikat PB i zastosować się do niego.

PunkBuster napisał mi "xxx" - co to znaczy? co robić?
Komunikaty PB należy fachowo rozgraniczyć na cztery podstawowe grupy: łacze, środowisko gry, sprzęt/pliki, czity. W zależności od typu problemu rozwiązanie problemu jest inny - to chyba logiczne? postaram się teraz naświetlić wam sprawę możliwie jak najprościej i jak najszerzej zarazem. Pamiętajcie jednak o tym, że rozwiązanie problemu, przyczyny mogą się różnić od tych, które podam bo nikt oficjalnie nie mówi o tym, co za co tak naprawdę jest odpowiedzialne - opierać się będę na tym czego dałem radę się doczytać i własnym doświadczeniu. Zatem Let's go!

Grupa 1: Łącze - sprawy techniczne
Communication Failure - #101 - Nie udało się nazwiązać połączenia z PB
Komunikat ten mówi nam o tym, że serwer PB, nie był w stanie zwrócić do nas odpowiedzi pomimo (pozornie) stabilnie nawiązanego połączenia. Wszystkie serwery PB stoją w stanach, a do stanów mamy nie najlepszy dostęp. Przyczyną może być PL (packetlost - stracony pakiet, chociaż nie koniecznie jeden - hehe) - nie ten z lagometra bo to nie to samo - który pojawił się w najmniej odpowiednim momencie, przyczyną może być również chwilowo zbyt zajęty serwer PB, twój firewall, firewall twojej sieci, firewall gdzieś po drodze, zbyt długo czas oczekiwania na reakcje twojego kompa, zablokowanie dostępu do plików PB poprzez twojego antywirusa.

rozwiązanie:
- przeinstalowanie PB
- zmiana serwera et na inny (który będzie korzystał z różnego od tego masterservera)
- wyłączenie/przekonfigurowanie twojego firewall'a
- wyłączenie antywirusa na czas grania
- odczekanie bliżej nie określonego czasu, aż warunki po drodze do mastersevera się zmienią
- zmianą prowidera usług internetowych

Communication Failure - #102 - Nie udało się nawiązać połączenia z PB
Jak wyżej z tą różnicą, że to nie masterserver PB a twój komp nie jest w stanie wysłać odpowiedzi, zareagować na zapytanie serwera PB. Przyczyny mogą być identyczne jak wyżej, czyli: packetlost, który pojawił się w najmniej odpowiednim momencie, przyczyną może być również chwilowo zbyt zajęty serwer PB, twój firewall, firewall twojej sieci, firewall gdzieś po drodze, zbyt długo czas oczekiwania na reakcje twojego kompa, zablokowanie dostępu do plików PB poprzez twojego antywirusa.

rozwiązanie:
- przeinstalowanie PB
- zmiana serwera et na inny (który będzie korzystał z różnego od tego masterservera)
- wyłączenie/przekonfigurowanie twojego firewall'a
- wyłączenie antywirusa na czas grania
- odczekanie bliżej nie określonego czasu, aż warunki po drodze do mastersevera się zmienią (mało prawdopodobne)
- zmianą prowidera usług internetowych

Initialization Failure - #131 - Popularny PB INIT
Oznacza to, że połączenie z serwerem PB zostało bez większych problemów nazwiązane, jednak duża ilość/częstotliwość packetlostów lub zbyt duży ping (względem serwera PB) utrudnia połączenie do tego stopnia, że masterserver nie jest w stanie go wznowić.

rozwiązanie:
- zmiana prowidera usług internetowych
- odczekanie bliżej nie określonego czasu, aż warunki po drodze do mastersevera się zmienią (mało prawopodobne)

Protocol Error - #132 - Problemy z protokołami
Problemu tego typu bardzo często pojawiają się w sieciach z ograniczonym dostępem do internetu, gdzie pewne usługi są blokowane przez administratorów, lub dany protokół jest aktualnie zajęty przez inne aplikacje.

rozwiązanie:
- kontakt z administratorem sieci w identyfikacji protokołu i rozwiązania problemu

Distress - #141 - Wyjątkowy problem z połączeniem
Chyba w każdym jednym takim przypadku uwaga ma się do problemów z nawiązaniem z jednym z masterserverów PB po (twojej) stronie klienta. Nie znam żadnego rozwiązania tego problemu ponieważ to zależy od tego jakich masterserverów użył administrator danego servera ET. Jedynym znamym mi rozwiązaniem na dzień dzisiejszy jest zmiana serwera ET.

rozwiązanie:
- nie znam :C

Grupa 2: Środowisko gry - "musisz zmienić ..."
Bad Name - #111 - Zabroniony nick
Problem ten występuje jeżeli twój nick lub jego część posiada zabronione słowa/znaki przez administratora danego serwera.

rozwiązanie:
- zmiana nicka
- ponowne połączenie z serwerem

Too Many Bad Names - #112 - Zbyt wiele zabronionych nicków
Celowo lub zupełnie przypadkowo użyłeś zbyt wielu zabronionych słów/znaków. Takie coś zwykle kończy się tempbanem (czyli tymczasowym banem), którego długość ustala admin serwera ET.

rozwiązanie:
- odpuszczenie sobie gry na serwerze na czas tempbana

Too Many Name Changes - #113 - Za dużo zmian nicka
Teoretycznie ma to zapobiegać spamowaniu nickiem. na serwerach, gdzie spamowanie jest dozwolone ludzi barzo często korzystają z zapętlonych skryptów, które w efekcie "animują" nicka. domyślnie i najbardziej popularnie jest zezwalanie na maksymalnie pięc zmian nicka. Zmiana nicka na poziomie limbomenu czasami jest interpretowane jako spam ponieważ modyfikacja każdego jednego znaku w nicku jest rejestrowana jako pojedyncza zmiana nicka.

rozwiązanie:
- nie spamowanie nickiem
- zmiany nicka z konsoli (za pomocą komendy /name nick

Protected Name - #114 - Zarejestrowany nick
Żeby uniknąć różnego rodzaju działań podszywaczy EvenBalance (twórcy PB) umożliwiają rejestrację swojego nicka na czas określony. Informacja o tym jaki nick jest zarejestrowany przetrzymywana jest na wszystkich masterserverach PB, więc obowiązuje na całym świecie. Celowo lub zupełnie przypadkowo trafiłeś na zarejestrowanego nicka.

rozwiązanie:
- zmiana nicka
- przeczekanie tempbana

Negative Score Too Low - #121 - Zbyt wiele ujemnych punktów
Ten cukierek przeznaczony jest dla tzw teamkillerów, którzy zamiast działać na rzecz teamu tylko mu szkodzą poprzez zabijanie swoich. Zwykle taka postać zostaje kopnięta dużo wcześniej za pośrednictwem skarg (complainów) na określonym poziomie (np. szcześciu). Jeżeli jednak ilość skarg jaką można przeznaczyć jednemu kolesiowi nie jest wyczerpana bo admin ustawił kick po 30 skargach wcześniej kopnie kolesia za zbyt wiele ujemnych punktów przydzielonych za pośrednictwem skarg

rozwiązanie:
- nie zachowywanie się jak koras

Extended ASCII Characters in Player Name - #151 - Niedozwolone znaki w nicku
Kopnie cie jeżeli umieściłeś w nicku niestandardowe znaki żeby np rcon czy ref nie mógł cie kopnąć konwencjonalnym sposobem

rozwiązanie:
- stosowanie dozwolonych/standardowych znaków

CVAR value failed range check - #9001 - Niedostosowanie się do limitów
Admini serwerów, różnego typu ligi, cupy wprowadzają własne ograniczenia na zakres wartości pewnych komend. Ma to na celu uniemożliwienie korzystania czitów w konfigach, lub - jak mi powiedział jeden z adminów - zmniejszenie przewagi jaką daje procfg nad defualtem :C Każdy jeden serwer może mieć zupełnie różne ograniczenia, identycznie jak każda jedna liga, jeden cup żeby sprawdzić jakie ograniczenia obowiązują na danym serwerze należy użyć komendy pb_cvarlist

rozwiązanie:
- stosowanie się do ograniczeń

Grupa 3: Sprzęt/pliki
Sprzęt
Czasami zdarza się tak , że PB nie jest w stanie rozpoznać różnego rodzaju sprzętu, np. pewnych padów, kierownicy (owned ), klawiatury, itd. Nie wiem co z tym zrobić bo nigdy się z tym nie spotkałem

Pliki
Korzystanie z pewnych skinpacków, soundpacków czy zmodyfikowanych podstawowych plików pk3 gry może okazać się niemożliwe. PB bardzo szybko zakomunikuje nieczystość plików, błędną sumę kontrolną (CRC). Bardzo rzadka, ale zdarza się, że PB interpretuje konfig w pliku pk3 jako nieczysty plik.

rozwiązanie:
- korzystanie z czystego ET pod tym względem
- nie modyfikowanie plików
- usunięcie pk3 z konfigiem

Tolerancja komend cheat-protected
Jak wiecie, ostatnio CB doszło do wniosku, że w biężącym sezonie będzie można grać bez mgły, która strasznie reza fpsy. Wszystko byłoby ok, gdyby nie to, że rdzeń PB w dalszym ciągu nie toleruje takich zmian komunikując błąd GAME INTEGRITY #20004, no cóż...bywa.

Jednak coś mnie tu zastanawia.
Amerykańska liga już od dawna toleruje możliwość gry bez trawy, z czego korzysta naprawdę wielu ludzi. Podobnie jak "r_wolfog" trawa (r_drawfoliage) także jest cheat-protected jednak ich nie kopie za GAME INTEGRITY - imho czity.

rozwiązanie:
- nie wprowadzanie takich zmian zmian :/

Grupa 4: Czity - próba oszukiwania
Z tego względu, że ET jest darmową, a co za tym idzie - ogólnodostępną grą biorą się za nią miliony patałachów z całego świata. Jedni potrafią pogodzić się z tym, że im nie idzie i są od nich lepsi, inni piszą czity. Ci drudzy, pomimo tego, że nie potrafią podejść z głową do gry robią coraz to mądrzejsze, sprytniejsze i bardziej skomplikowany programy do oszukiwania. Bez względu na to co kieruje tymi, którzy piszą i tymi, co używają cała sprawa jest wielkim gównem i za przyłapanie grożą surowe kary. Amerykańskie prawo (szczęść Boże) okazało się mądrzejsze od samych programistów zajmujących się czitami - pisania takich programó wiąże się z ingerowaniem w kod zródłowy gier i modułów kooperujących z grami więc jest naruszeniem praw autorskich. Mam nadzieję, że i nas kiedyś spotka to szczęście. Dobra, do rzeczy

Aimbot
Aimbot jest programem, który wyręcza gra bez skilla w celowaniu. Programy tego typu są obecnie pisane na takim poziomie, że można z góry określić w jakim stopniu/jak dokładnie ma wyręczać określony aimbot. Jednak nawet przy ustawieniu bardzo niskiej celności, porównywalnej bez problemu do celności przeciętnego kolesia program daje się rozpoznać wzrokowo bo celownik zachowuje się bardzo schematycznie i mechanicznie, dziwnie drży jeżeli widzi więcej niż jednego przeciwnika.

Wallhack
Ten czit z kolei umożliwia widzenie przez ściany nie tylko postacie ale np apteczki, ammunicje, dynamity, granaty, itd. Ten typ programu jest trudniejszy do wykrycia metodą wzrokową jednak PB radzi sobie z nim bardzo dobrze.

Multihack
To zbiór czitów, w skład którego wchodzą przeważnie dwa w/w czity, plus różne kosmosy.

Gamehack
Próba shaczenia gry, różnego typu zmiany kodu samej gry ręcznie lub za pośrednictwem czitów, które ingerują w kod gry.

'Cheat' Video Drivers
Wielu łomnych twórców czitów właśnie w ten sposób próbowało wymyślać wallhacki - przerabiając sterowniki grafiki. Pewnie dlatego swego czasu pewne grono ludzi z irca tak bardzo potrzebowało nowych bibliotek opengl32.dll :C

Speedhack
To czit, który teoretycznie zwiększa szybkość postaci - osobiście nie widziałem go na własne oczy więc nie powiem wam nic więcej.

Autofire
Autofire jest kolejnym "bardzo wyrafinowanym" czitem, który charakteryzuje się tym, że broń automatycznie strzela kiedy nacelujesz na kolesia. Raczej nie używa się czitów tego typu ponieważ czit tego typu ma strasznie wysokie ACC (celność) z tego względu strzela tylko wtedy kiedy mamy na celowniku kolesia.

Attempted PunkBuster Hack
Wykryta próba shaczenia PunkBustera (imho dożywocie a nie ban)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kilka słów na koniec
Postaram się w miarę możliwości opowiadać w tym topicu na najczęściej zadawane pytania, które widzę na forum, dostaje na pm.

Problem#1:
PB wyskakuje mi z takim komunikatem po czym wywala mnie z serwera.
PunkBuster Client : PB Client in Distress - Cannot Authenticate with PB server (A1321)

rozwiąznie:
szczerze mówiąc nie znam jako takiego rozwiązania tego problemu, chyba go po prostu nie ma. Jedyne co możesz zrobić to odpuścić sobie gre na tym serwerze, zgłosić się do admina sieci, zmienić dostawcę usług internetowych.

Problem#2:
Ciągle mam ten sam bład choć w cofigu wpisałem wszystko i jest
seta r_ati_fsaa_samples "0" unsafe
seta r_ati_truform_tess "0" unsafe

rozwiązanie:
dopisek, a raczej instrukcja unsafe pojawia się przy komendach, które mają tendencje do bycia niepewnymi, niestabilnymi bądź powodują zwisy ET. rozwiązaniem jest usunięcie z etconfig.cfg instrukcji unsafe przy komendach, które wadzą i dopisanie samych w sobie komend z odpowiednimi wartościami do autoexec.cfg

Problem#3:
Cze, mam problem z pb, mam domyslne sterowniki z pb (te ktore sa po zainstalowaniu ET) i mam problem bo mnie wywala z gry. oto co mi się pojawia

*WARNING*: WARNING!: Cvar r_ati_fsaa_samples (=1) must be EQUAL TO 0
*WARNING*: WARNING!: Cvar r_ati_truform_tess (=1) must be EQUAL TO 0

rozwiązanie:
najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie sobie odpowiedniego binda, który będzie zmieniał wartość tych komend. można mieć ustawione te komendy na "0" tak jak nakazuje w tym przypadku PB, jednak czasami wartości tych komend ulegają samoczynnej zmianie, np. np jeżeli wartości są unsafe.

bind powinnien wyglądać tak:
bind x "r_ati_fsaa_samples 0; r_ati_truform_tess 0; echo ^0(^1!^0) ^2Zmieniam wartosc cvarow"

Problem#4:
pewnie wyjde na nooba, ale czy czasami czitowe cvary nie sa "cheat protected" w grze?

rozwiązanie
więszkość komend developerskich, które mają różne działania na grafę, przez co różny wpływ dający się spokojnie zaliczyć jako czit więc - tak, takie komendy są cheat-protected.

Problem#5:
po wejściu na serwer, serwer wypisuje mi mniej-więcej coś takiego po czym mnie kopie
WARNING* PunkBuster Reports PB Server Running Old Version...

rozwiązanie:
dopisz do swojego konfigu, autoexeca albo już w samej grze na poziomie konsoli tą linijkę:
seta pb_security 0


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora

Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Klama


Administrator
Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Śro 23:41, 16 Sie 2006    Temat postu:

Te pb nic nie daje. Jedno wielkie gowno Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora

Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Witamy na forum Klanu Theend Strona Główna -> W:ET - Configs, Commands & PB Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
 
Regulamin